*** در مسیر زندگی ***

بی سر زمین تر از باد*** سابق***
 
دانستن يا ندانستن، به راستی مسئله ی امروز ایران، اين است.
ساعت ۱٢:۳٧ ‎ب.ظ روز جمعه ٥ امرداد ۱۳۸٦  

وحشت نظام از بالا رفتن سطح آگاهی مردم چنان قویست که میلیون میلیون هزینه برای بستن هر راهی که به دانش آموختن این قوم ختم میشه صرف می کنه تا راه ها و درهای این قسمت رو مسدود کنه.

بستن روزنامه ها، مجلات، تعطیلی برنامه های آموزنده ی رادیویی و تلویزیونی( برای نمونه برنامه ی گفتگوی رادیو و برنامه ی با طبیعت تلویزیون؛ فقط خواستم نمونه هایی ذکر کنم وگرنه از این دست بسیارند) فیل ترینگ شدید اینترنت، مخالفت با تجمع های آموزنده ی NGOها و دفتر فعالین حقوق قشرهایی که بیش از همه و بطور آشکارتر مورد ظلم و تضیع حقوق قرار میگیرند. سخت گیریهای نابجا در راه بهبود قوانین مربوط به کودکان و نوجوانان و زنان، تحت فشار قرار دادن اصناف کارگری و قشرهای زحمت کش جامعه و دستگيری فعالان این قشر. مخدوش کردن کتب آموزشی مدارس که سال های پيش از انقلاب و اوایل آن با نظر متخصیصین تنظیم شده بود. کم کردن از بار ارزشی مطالب درسی و استخدام معلمینی متعهد به منافع نظام و نه متعهد به کیفیت آموزش و حق دانش آموز برای یادگيری صحیح. اخراج استادید برجسته ی دانشگاه. سانسور شدید کتب و عدم اجازه چاپ کتب ارزشمند. از ارزش خالی کردن سینما و مجوز دادن به فیلم های مضر جامعه ی ایرانی و تهمت زننده به ایرانیان ـ نمونه اش فیلم تجاری پوچ و تهی همچون فیلم عرب پرستانه ی نقاب، که در آن همه ی شخصیت ها که ایرانی بودند منفی و بد بودند و تنها شخصیت مثبتی که از ایرانیان نشان داد، با لباس سنتی اعراب بود که با لهجه ی آنها حرف میزده ـ بسیار و بسیار از این دست هستند فعالیت های نظام ایران، که به راستی هر کوری هم میتونه بفهمه هدف بستن راه آگاهی بر مردم است.

دولت مردان مزدور و یغماگر ایرانی اگر قدرت و جراتش رو داشتند مدارس رو هم می بستند و حق باسواد شدن رو از ابتدا از کودکان این مرز و بوم دریغ می کردند اما جامعه ظرفیت و جرات چنان جسارتی رو به اونها نمیده؛ به همین دلیل هست که از تنها راهی که بهش دسترسی داشتند، یعنی تهی کردن کتب درسی از مواد آموزشی با ا ارزش و لازم برای تحصیل و استخدام معلمین جدید بی سواد و مغرض برای تدریس به سرمایه های آینده ی ایران استفاده کردند.

باید به هوش بود و پیش از اینکه این مزدوران به جایی برسند که دستشان بیش از این به بستن راه های آموزش دراز بشه، دراز دستی هاشون رو قطع کرد و راهی جست برای آگاه کردن مردمان کوچه و بازار. ایرانیان به القوه مردمانی باهوش بالاتر از سطح متوسطند اگر آگاهی بگیرند که حقایق و اهداف این نظام چیست، کار این شیادان بسیار سخت تر خواهد شد و آینده برای ایرانیان فردا روشن تر و باز تر برای نفس کشیدن و زندگی.