*** در مسیر زندگی ***

بی سر زمین تر از باد*** سابق***
 
WORDS WOMEN USE
ساعت ۱:٠٩ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸٧  

FINE

This is th word woman use to end an argument when they are right and you need to shut up.l

FIVE MINUTES

If she is getting dressed, this is half an hour. Five minutes is only five minutes if you have just been given 5 more minutes to watch the game before helping around the house.l

NOTHING

This is the calm before storm. This means"something", and you should be on your toes. Arguments that begin with'Nothing' usually end in " Fine"l 

GO AHEAD

This is a dare, not permission. Don't do it.l 

LOUD SIGH

This is not actually a word, but is a non_verbal statement often misunderstood by men. A "Loud Sigh" means she thinks you are an idiot and wonders why she is wasting her time standing here and arguing with you over "Nothing"l

THAT'S OKAY

This is one of the most dangerous statements that a woman can make to a man. "That's Okay" means that she wants to think long and hard before deciding how and when you will pay for your mistake.l

THANKS

A woman is thanking you. Do not question it or faint. Just say you're welcome.l

WHATEVER

It's a woman's way of saying *!#@ you!l 

Send this to the men you know to warn them about future arguments they can avoid if they remember the terminology!l

And send it to your woman friends to give them a good laugh!l



 
 
ساعت ٩:٥٦ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٢٩ مهر ۱۳۸٧  

با زنی ازدواج کنید که اگر مرد می بود، بهترین دوست شما می شد.

                                                                               بردون



 
پیکره ی دولتی از دروغ ها
ساعت ۱:٤٠ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٢۳ مهر ۱۳۸٧  

قسمت اول این نوشته کاملا احساسی و نظری شخصی است و از این جهت ارتباطی با بخش دوم ندارد.

 

نمی دونم چطوری حرف ها و فکرهایی که توو ذهنم هست رو می خواهم روو صفحه بیارم! اصولا چندان حوصله ی این کار رو هم ندارم. اما یک جور احساسی در من هست که شاید ساده ترین راه توضیحش کلمه ی ادای دین! هست. البته به راستی دینی نیست اما فعلا برای من این راحت ترین نوع بیان بود.

هفته ی گذشته وقتی عکس های گلشیفته فراهانی رو به قول متخصصین، روی فرش قرمز هالیوود دیدم، خوب به طبع خوشحال شدم که یک زن ایرانی، از فضای بسته ی اون مملکت _ نسبت به روابطش با دنیای باز، به خصوص در  زمینه هنری_ وارد قدر قدرت ترین پایگاه و مهد سینمای جهان شده است. تنها چیزی که در مورد اون دو سه تا عکس معمولی نظر من رو جلب کرد، سادگی بیش از اندازه ی این خانم جوان هنرمند بود؛ سادگیش در آرایش موهاش، آرایش چهره اش، لباسش و زیور آلاتی که استفاده کرده بود. در واقع در اون عکس ها ایشون از سادگی و صداقت یک فرشته رو به نمایش گذاشته بودند.

راستش کمی شکه شدم! با خودم فکر کردم حتی منی که توو  این خط ها نیستم  بیشتر می تونستم بدونم خودم رو چطور با استایل هنرپیشگان تراز اول دنیا از نظر آرایش مو و انتخاب نوع لباس جور کنم. چقدر این خانم هنرمند نسبتا زیبا چهره، بیش از حد ساده است، منظورم از لغت ساده در این جمله، از نظر نگاهش به دنیای باز بود. ایشون نکرد یک لباس شیک و رسمی از یکی از طراحان به نام رو انتخاب کند! منظور من ابدا این نبوده و نیست که لباسش آستین داشته باشد یا بلند باشد، منظورم دقیقا یک لباس در حد دیگر ستارگان بود. به هر حال یک کم به نظرم زیاد ایرانی بازی یا حتی ... بازی بود که این تیپی اومد، نه از این جهت که این لباس تنش نازیبا یا بد بود، اگر این لباس رو در یک مهمونی یا مراسم معمولی در هر جای دیگه می پوشید اصلا مسئله ای نبود، اما ایشون در اونجا به دلیل فضای بسته ی مملکت ایران، و نبود هنرمند زن ایرانی در یک چنین جاهای مطرحی، در واقع به نوعی نماینده ی تمامی ستاره گان زن ایرانی بودند، و من شخصا ترجیح می دادم ایشون با لباس بسیار چشمگیرتر و گران قیمت تری در همچو جایی که چشم جهانیان بهش دوخته می شد، ظاهر بشه و اعتبار تازه برای تمامی زنان دیگر ایرانی که زیر اون چاقچول های سیاه شیطانی، به جبر زندانی هستند، به ارمغان می آورد.

در جایی مثل هالیوود و در چشم علاقمندش، به معنی واقعی از ابعاد بسیاری، عقل توو چشم کسانی است که دنبالش می کنند. به همین دلیل دوست داشتم ایشون هزینه ی بیشتری برای آرایش مو  و لباس و باقی ظواهر می کرد. 

با خودم فکر کردم الان اگر نظر دیگران رو ببینم لابد خیلی ها به این موضوع اشاره می کنند که چرا این خانم در حد فلان ستاره زن رسمی نپوشید و یک ست برلیان استفاده نکرده و از این حرف ها، اما چنان از خوندن نظر دیگر ایرانیان دچار شک و تاسفی شدم که باورش برام خوش آیند نبود. نه تنها کسی در این حد که من گفتم نبود، اوکی اصلا به بی خیال، که اونهایی که عکس ها رو دیدند این درک رو نداشتند که این چه معنی میده، ولی چیز دردناک است این بوده که تعداد قابل توجهی به طرزی احمقانه اومدند گفتند این چرا لباساش اسلامی!!! نیست. اوه خدای من! چه باور نکردنی. تو، جوونی که اینقدر سواد داری که با اینترنت سر و کار داری. اینقدر شعور داری که به سایت های خبری خارج ایران سربزنی، مطمئنا از اون جوون هایی هستی که اگر دختری با نیم کیلو آرایش روو صورتت از خونه بیرون میری. اگر پسری از موهات ژل و روغن میچکه توو خیابون که راه میری، اونوقت اومدی میگی این چرا لباسش اسلامی! نیست. به قول یکیشون میگفت ناموس!! مرد ایرانی.(به اینجا مربوط نمیشه، اما دلم می خواست به اون مرتیکه بگم: تو اگر ناموس داشتی، نمی گذاشتی دخترهای بی گناه مملکتت رو امر به معروفی ها ببرند و توو بازداشتگاه ها بهشون تجاوز کنند و بعد بکشنشون.)

به راستی حکومت جمهوری اسلامی در این سی ساله عجب چشم اکثریت رو بسته و میدان دید رو کور و تک بعدی کرده! یک نظام توتالیتر مذهبی به معنی واقعی کلمه. چنان بر ذهن این مردم  اثر گذاشته که هِر را از بــِر تشخیص نمی دهند. از دید اونها فقط و فقط همون یک تصویر که بهشون نشون دادن درست است و ولاغیر! اصلا حالت دیگری از زندگی رو نمی شناسند و وقتی بر حسب اتفاق یک تصویر متفاوت جلوی چشمشون میاد، بدون هیچ درک و دانشی فقط تقبیحش می کنند.

علاقمندی ندارم  که به ادامه ی این بحث بپردازم، چرا که مدت های مدیدی است به این موضوع پی بردم، برای کسانی که چیزی سرشون نمیشه و تک بعدی هستند، توضیح دادن درستی ها، در ابعاد کوچک یک نفره، کار بیهوده ای است و جز هدر دادن وقت و انرژی هوده ای ندارد. برای اون دسته ی با شعور هم نیازی به توضیح نیست که خود می بینند و می دانند و اندوهگینند برای جهل هم وطنانشان.

برای خانم گلشیفته آرزوی موفیقت روز افزون در کارهای هنرشون می کنم و برای عدم مصاحبه با رادیو امریکا به ایشون تبریک میگم که از بسیاری باشعورتر عمل کردند.

****

یک مطلبی هست که مدت ها علاقمند بودم راجع بهش بنویسم، و حالا که خیلی بی ربط به موضوع نیست هیمینجا مطرحش می کنم.

از جایی که یکی از مشخصه های عامه ی آمی مردم، در تمامی جوامع، پذیرش آن چیزهایی که نظام قدرمتمند می خواهد بهشون بقبولانه، و اونها هم بدون اینکه به دنبال اصل و درستی موضوع بروند از سر نفهمی و تنبلی  آن را می پذیرند؛ کشور ایران هم از این موضوع به هیچ روی مستثنا نیست.

مسئله ی حجاب زن، در دین اسلام، که بعد از انقلاب ایران به زور در حلقوم ملت فرو کردند و جاهلان اون رو مشخصه ی لازمه ی زن مسلمان می دانند. علاقمند هستم خیلی به اجمال به اون هایی که بر این اعتقاد هستند بگویم، حجاب ابدا لازمه ی زن مسلمان بودن نبوده و نیست. لااقل در قران که کتاب این دین است چنین بیان نشده. در دین اسلام یعنی در کتاب مسلمین _ قران _ حجاب نشانه ی زن مومنه ی مسلمان است، و البته ترجیح دارد. اما هرگز در هیچ کجای این کتاب مقدس برای مسلمین نیامده که زن مسلمان باید حجاب بر سر کند تا مسلمان خوانده بشه. همانطور که در سرتاسر جهان، زنان مسلمین خود را مسلمان می دانند و بسیاریشون ابدا حجاب ندارند. این مغلطه ای از سرپدرسوختگی است، که برای مقاصد صددرصد سیاسی و مردسالار در ایران، حجاب رو برای زنان به اسم اسلام، اجباری کردند.

در دین اسلام یکی از گناهان کبیره غیرقابل چشم پوشی، نسبت کذب دادن به کلام خدا و پیامبرش هست، سران دولت ج.ا. سی سال است که چنین کذبی به نص صریح خدا و رسولش نسبت دادند و همچنان بر ولی مسلمین بودن خود پای می فشارند.


پ.ن. این پی نوشت رو برای کسانی می نویسم که قصد دارند از دید کوته بین و جاهل خود با این نوشته مقابله و مخالفت کنند. و مسلما مربوط به دوستان فهیمم نیست.  نویسنده ی این سطور سابقا، مفصل ترین تفسیر قران  _تفسیر بیست جلدی المیزان_ رو به طور همزمان و مقایسه ای با تفسیر دیگری مطالعه کرده و بر مطالبی که در مورد دین اسلام می نویسد تسلط دارد. پس در اینجا، لاف بی سوادی بیجا نزنید.  توهین های احتمالی به مقدساتتون حواله میشه، در نتیجه، مودب باشید.



 
 
ساعت ۱۱:٠٥ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸٧  

برای شناخت آدمیان، بجای کنکاش دراندیشه تک تک آنها ، بدنبال شناخت پیشوای انگاره و خرد آنها باشید.

                                                                              اُرد بزرگ

 

لینک مصاحبه با عگسراولادی یکی از میلیاردهای تهران که خود را امپراتور نامیده. این نفر چندم از این ثروتمندان است که ازشون شنیدم قبل از انقلاب با خمینی دیدار داشتند و بهش کمک مالی کردند یا با معرفی خودشون پول ها رو به حسابش ریختند.

 

بعد از این حرف های جدی و بدریخت اینم یک لینک خنده دار از آموزش لهجه ی اصفهانی

 و لینک آخر از یوتیوپ، کلیپ خنده داری است که چند دختر پسر باحال ایرانی تو ایران درست کردند، رقص دختره خیلی جذابش کرده ؛) امیدوارم که از توو ایران هم بشه به این سایت دسترسی داشته باشید!

 

..!



 
پاییز
ساعت ٢:٢٦ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٩ مهر ۱۳۸٧  

پاییز

اومدم اینجا تا فقط به حرف دلم بها بدم که می خواهد از فصل زیبای رمانتیک سال بنویسه، که ماه اولش با مهر شروع می شود و چه با مسما شروعی است. 

دلم خواست از پاییز نوشته باشم و همین. می دونم که اولین روزش نیست اما دوست داشتم که تا دیرنشده نوشته باشم و به پاییز زیبا با همه حزنش بگم که دوستش دارم، که چقدر به نظرم موقرو متین است. تنها توصیف پاییز که در عین کوتاهی اما من رو راضی می کند، همین جمله ی زیبا و خواندنیست که سابقا همین جا نوشته بودم و گوینده ی اصلیش رو هم نمی دونم کیه و دوباره می نویسمش.

شاعر نشدی وگرنه می فهمیدی، پاییز بهاریست که عاشق شده است.

 

پاییز زیبا رو به همه ی کسانی که تولدشون در این فصل زیباست، به همه ی آدم های تنها، به همه ی عاشق ها، به همه ی مهربون ها و به همه ی خواننده های این بلاگ که حتما جز یکی از این گروه هایی که اسم بردم بودند، شادباش میگم و آرزوی پاییزی رو براتون دارم که  از خوبی به یاد موندنی باشه.

پ.ن. در مورد عکس نمی دونم تو کجای این کرده خاکی است.

 

 



 
 
ساعت ٩:٤۸ ‎ب.ظ روز شنبه ٦ مهر ۱۳۸٧  

آنکه از دست روزگار به خشم می آید ، هر آنچه آموخته بیهوده بوده است.

                                                                                                                            گریستن



 
عاقلان فهم خواهند کرد..
ساعت ٧:٤۸ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٤ مهر ۱۳۸٧  

از آن جا که جهان حقیقی وجود ندارد, بنابراین، هر باور و هر فرضی بر درستی، نادرست است.

                                                                                              فردریش نیچه