*** در مسیر زندگی ***

بی سر زمین تر از باد*** سابق***
 
وقتی یک آدم حسابی، حرف حساب می زنه!
ساعت ۸:٤٩ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٢٦ امرداد ۱۳۸۸  

برای بدست آوردن چیزی که تا حالا نداشتی، باید چیزی بشوی که تا حالا نبودی.

.

.

 

انصافا, حرف حساب جواب نداره! چه نکته ی واضح اما ظریف و اساسی را با این حرف بهم یادآور شد، کلی چیز یاد گرفتم از این جمله! لذت وصف نشدنی می برم از شنیدن جملات با معنی که جامع و مانع باشند.

همیشه اعتقاد داشتم هر کتاب(یا سایت) آشغالی هم ارزش یک نگاه انداختن و لااقل سرسری یا یک کم خوندن را دارد، همونطور که حرف زدن یا آشنایی با آدم هایی که ظاهرا ارزش خاصی در آنها دیده نمیشه.  جمله ی بالا را در یک سایت درپیت درجه چندم دیدم که در سرچم برای یک خبر اشتباها بهش رسیده بودم. این جمله از آن دسته از جملات است که اگر خوش شانس باشم هر چند ماه یا سال یک یا چند باری نسیبم میشه. چیزی در ذهنم است که سال هاست دست از سرم بر نداشته، چند دقیقه پیش که این جمله رو خوندم، فورا به یاد آن مهم افتادم و با خودم فکر کردم آیا به راستی حاضرم برای به دست آوردنش کسی بشم که آن کرکتر را نیاز دارد؟ لااقل تا امروز که حاضر نیستم، از فردا من آگاه نیستم!

لغت "چیزی" که در جمله بیان شده، پرواضح است که منظور هر چیز الکی نیست، اشاره به یک وجود** مادی یا معنوی قابل توجه است، نه هر" چیزی"!

مطمئنا این جمله حاصل اندیشه ی یک انسان طولانی اندیش و ژرف است. به دلیل ژرفا، بار ارزشی، صحت معنایی و جامع بودن این جمله؛ به نظرم می رسد شاید از فرمایشات "اُرُد بزرگ" است._حالا که بیشتر روش فکر و دقت کردم، می بینم که جامع هست اما مانع نیست! و این نقص بزرگیه. _ به هر حال، هر کی گفته ازش ممنونم.

**منظور از "وجود" مفهوم فلسفی آن است.