*** در مسیر زندگی ***

بی سر زمین تر از باد*** سابق***
 
انکار حقيقت!!
ساعت ۱:٢٤ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٧ فروردین ۱۳۸٥  

سلام.

 اول می خواستم اين پست را اختصاص بدهم به کامنت هايی که برای پست قبل گذاشته شده؛ اما حالا که بعد چند روزی وقت کردم بشينم و آپ کنم، می بينم تو مود اين کار نيستم، از طرفی با اونهايی که با نظرم موافق بودند که بحث خاصی ندارم، خوب در اين مورد همفکريم، با اونهايی هم که مخالف هستند حوصله کل کل ندارم؛ در طی زندگيم ياد گرفتم کسی که خورشيد رو نمی بينه بيهوده است من واسه اثبات خورشيد شمع جلوش بگيرم! اما با اين همه برای چند تايی از کامنت های قبلی حرف دارم. يک گروه از اونهايی که براشون حرف دارم، کسانی هستند که با خوندن اين نظر من تصور کردند من جزء اون دسته از زنهايی هستم که با مردها بد هستند و با اين حرفم خواستم به خانمها امتيازی بدم ـ البته اين دوستان همگی حرف منو تايید کردند ـ؛ علاقمند هستم که عزيزان بدونند اين جمله ی من هيچ ارتباطی با جنسيت ندارد. من تفکر محوريم بر انسانيت و حقيقت هست، مرد يا زن بودن نه امتياز مثبت است نه امتياز منفی. هميشه گفتم، اصولا بحث جنسيت در جامعه ايی نرمال و سالم، اصلا موضوع اوليه نيست، ما همه انسان هستيم ـ اميد اينکه صرفا انسان نما نباشيم ـ و در جامعه هزاران نقش وجود دارد که تنها کمتر از انگشت شمار اين نقش ها ارتباط با جنسيت دارد. همکار من نوعی، در يک اداره، فرقی نميکنه زن باشه يا مرد، کار ما اونجا بررسی پرونده و ارباب رجوع ها ست، به راستی ارتباطی ندارد که ايشون زن است يا مرد. اين ذهن بيمار است که اول به سمت جنسيت طرف ميره و بعد ـ در صورتی که بيماريش حاد نباشه ـ به سمت هدف اصلی که کار روزمره است، مياد. اميدوارم اکثريت مسلمون خواننده های این بلاگ تاب و تحمل اين حقيقت دردناک رو داشته باشند که دين اسلام، مذهبی بيمار پرور است. من متاسفم که امروز خيلی صريح نظرم رو بيان ميکنم ـ خوشبختانه تا جايی که خبر دارم خواننده زير ۱۸ سال ندارم ـ اين مذهب به طور مستقيم بر جنسيت بنا شده و برخلاف اونچه که طرف داران آبرو خواهش سعی در جم و جور کردن حیثيت برای اين دين می کنند، عاری از اون هست. زن وسيله ايی!! در دست مرد. ابزاری برای کامجويی و کنيزکی برای توليد نسل مرد است ـ فرزندان اموال شخصی مرد هستندـ . زن بايد محجبه باشد، چون از اموال! خصوصی لذت جويی يک مرد است و به مزاق مرد مسلمان دگم متعصب، خوش نمياد که از مال شخصيش ديگری بهره ای!!! داشته باشد. من شرمنده اخلاق ورزشيتم، اما لطفا مزخرف نگو که برای عزت و احترام و حفاظت! از خود زن اين قوانين چرند بنا شده. يک زن، يک انسان است، يک انسان کامل، به همان ميزان که يک مرد انسان است، اسلام قيم پرور، همونطور که فرض رو براين گذاشته که امتش، فهم و شعور لازم رو ندارند، پس عده ای معمم، وکيل و قيمشون هستند، به همون منوال هم زن رو عاری از فهم دونسته و براش تصميم گرفته که چون تو شعور نداری چی برات خوب ه و چی بد، ما امر ميکنيم بری بکپی تو خونه، اگر هم اومدی بيرون، که البته ارجح است نيای، بايد به زشترين و پوشيده ترين حالت باشی. اگر می بينيد چند تا جمله تکريم آميز شعارگونه، در وصف احترام به مادر در اين مذهب پيدا ميشه، به دليل فرهنگ عرب باديه نشين پيش از ظهور پيامبر اسلام بوده، که مادر برای آن مردمان بالاترين حیثيت ها و عزت ها بوده، به همين منوال، محمد هم که مذهبش رو بر مبنای شناختش از اقوام عرب آورده بود، این عزت های در کلام رو به مادران داد.

به هر حال از بحث اصلی خودم خارج شدم، قصد من از بيان اين موضوع اين بوده که بگم، بطور معمول يک انسان ذی شعور، براش زن و مرد يکسان هستند و تنها زمانی برتری کسی بر ديگری مطرح ميشه که اون شخص، انديشه يا دانشی رو از خودش نشون بده و بدون کمترين ارتباطی با جنسيتش، برتر خواهد بود.

من به تمامی مردان به همون اندازه احترام ميگذارم، که به زن ها. جمله ی پست قبل، انگار و سرکوب حقيقت بود، اگر بحث به جنسيتی اشاره کرد، به دليل ملموس بودن و حقيقت تلخ هر روز ه ی جامعه ی ايران، به اين شکل نوشته شد. جامعه ی بيمار، زيبايی ها رو سرکوب ميکنه، هر چه جامعه بيمارتر و جاهل تر باشه، زيبايی های بيشتری رو تحريم می کند، بطور مثال در اوايل انقلاب موسيقی به طور کامل حرام اعلام شد؛ به کوشش افراد فهميم و زيرک، طی ملاقات هايی با آقای خمينی، به هر طرفندی بود، بطور محدود موسيقی خاصی رو آزاد کردند.. کم کم همون آزادی راهی برای آزادی های بعدی در اين ضمينه شد؛  اگر امروز از اين هنر زيبا گوش های ساکنان ايران زمين لذت ميبرند، زحمت همان هاست. و ديگر هنر ها هم به همين شکل، که ديگر لازم به ذکر نيست.

اين بحث خيلی حرف دارد، اگر حوصله اش رو داشتم بعدا باز هم ادامه ميدم. در ضمن برای تمام ادعاهام در اين پست اثبات دارم.

پ.ن.

روی کلامم در اين پی نوشت، دوستان هميشه همرام نيست، چون مسلم اينکه ميشناسمتون. هر کامنتی که بگذاريد، پاک نخواهد شد، مگر و تنها مگر کلماتی در اونها باشه که فقط در شان کامنتگذارش ه.

شاد باشيد.