*** در مسیر زندگی ***

بی سر زمین تر از باد*** سابق***
 
28 سال آدرس عوضي
ساعت ۱۱:٠۱ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸٦  

اينجا(این گنبد طلایی رنگ) قدس نيست!

در حاليکه بر رو و پشت اسکناس ها و سکه های رايج در هر کشوری، تصويری مهم، تاريخی و ارزشمند از آن کشور درج مي شود، بر پشت اسکناس های رايج در ايران، 28 سال است تصويری از مسجد الاقصی قرار دارد که تازه بعد از 28 سال معلوم شده، تصوير مسجد ديگری است.

پس از 28 سال سفر دانشجويان فلسطينی به ايران و حضورشان در دانشگاه تهران پرده از رازی برداشت که هضمش چندان هم ساده نيست. تصاوير منتشر شده در پشت اسکناسهای ايرانی و تصاوير دم به دم پخش شده از تلويزيون ايران، مسجد الاقصی نيست! مکانی است آن طرف تر به نام قبه الصخره. خصوصا الاقصی در زبان عربی به معنای سبز است و اينکه چه سنخيتی می تواند با گنبد زرد رنگ داشته باشد، مشخص نيست.

امسال صدا و سيمای ايران در روز قدس به اشتباه 28 ساله خود اعتراف و اعلام کرد که تصاوير منتشر شده از نماد قدس، مسجد الاقصی نبوده بلکه قبه الصخره بوده است.

نکته حائز اهميت آن است که بر اساس عکس های منتشر شده از سوی خبرگزاری رويترز، نماز روز قدس در مسجد الاقصی ای برپا شده که قبه الصخره است.

**

این مطلب خلاصه شده ی مقاله ایست که از سایت روز برداشته شده، متن کامل در آدرس زیر است.                    http://www.roozonline.com/archives/2007/10/post_4264.php