*** در مسیر زندگی ***

بی سر زمین تر از باد*** سابق***
 
milbloger
ساعت ۸:۳٧ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱٩ بهمن ۱۳۸٤  

 

نسل تازه ای از سربازان وبلاگ نويس در آمريکا که به "ميل بلاگر"ها يا وبلاگ نويسهای نظامی شهرت دارند، هم در ميدان نبرد می جنگند و هم درباره تجربيات خود می نويسند.

اين گرايش، پنجره تازه ای را به جنگاوری امروزی باز می کند و گونه جديدی از ادبيات دوران جنگ پديد می آورد.

باوجود اين، برخی از اين پيشگامان که در خط مقدم جبهه وبلاگ می نويسند، بيم آن دارند که دوران طلايی وبلاگ نويسی نظامی، همين حالا هم به سر آمده باشد زيرا مقامات نظامی اعمال فشار بر نوشتار بی قيدوبند آنلاين را آغاز کرده اند.

"شاهين خاکستری"، يکی از سربازان ارتش که در حال حاضر مامور به خدمت در آلمان است و به صورت ناشناس وبلاگ "مادويل گازت" را می نويسد، اصطلاح "ميل بلاگ" را که ترکيبی از واژه های "ميليتاری" (نظامی) و وبلاگ است برای اشاره به وبلاگ نويسان نظامی ابداع کرد و شروع به برقراری تماس با ساير ارتشی هايی کرد که وبلاگ می نوشتند.

او گفت: "ساليان سال من شاهد بوده ام که ديگران 'به نمايندگی از سربازان' سخن گفته اند يا تصميم گرفته اند که در اين زمينه چه صدايی می بايست شنيده شود. " او به همين دليل خواست تا افکار خود را به عنوان انديشه های "يک ارتشی در ايامی جالب، زمانی که مقدمات جنگ در عراق فراهم می شود" منتشر کند.

او گفت: "من خاطراتم را منتشر کردم تا مردم را از آنچه واقعا در عراق رخ می دهد باخبر کنم زيرا معتقد بودم (و هستم) که رسانه ها وظيفه شان را برای خبررسانی بی طرفانه، به درستی انجام نمی دهند."

 

اگر علاقمند به موضوع اين مطلب هستيد، اين لينک متن کامل آن است. برگرفته از سايت خبری بی بی سی فارسی.http://www.bbc.co.uk/persian/science/story/2006/01/060103_sm-milblg.shtml